Krzysztof Meisinger

gitara
Krzysztof Meisinger; fot. Beata Bogusławska

fot. Beata Bogusławska

W opinii wielu krytyków muzycznych, jak i melomanów z całego świata, jest jednym z najbardziej fascynujących i charyzmatycznych młodych gitarzystów klasycznych. Największy wpływ na jego rozwój mieli tacy pedagodzy i autorytety jak: Bolesław Brzonkalik, Piotr Zaleski, Aniello Desiderio (Włochy) oraz Christopher Parkening (USA). Jest zwycięzcą i laureatem wielu konkursów ogólnopolskich i międzynarodowych m.in: I miejsce – V Ogólnopolski Konkurs Gitary Klasycznej w Kielcach (1998), I miejsce – XVII Ogólnopolski Konkurs Gitary Klasycznej w Koninie (1999), I miejsce – Międzynarodowy Konkurs „GHITARALIA” w Przemyślu (2001, konkurs odbywał się pod honorowym patronatem Joaquina Rodrigo), I miejsce i nagroda specjalna – Międzynarodowy Konkurs Gitary Klasycznej w Łodzi (2006), II miejsce – Międzynarodowy Konkurs Gitary Klasycznej w  Kijowie (2007).

Jest stypendystą Ministra Kultury, Prezydenta Miasta Bydgoszczy, Fundacji KGHM „Polska Miedź” oraz programu stypendialnego Ministra Kultury „Młoda Polska”.

W 2008 roku został zwycięzcą uczelnianym oraz jednym z 6 finalistów regionu kujawsko-pomorskiego konkursu Primus Inter Pares Student Roku 2008 – konkursu na najlepszego studenta Polski.

Pobierał lekcje mistrzowskie u takich wirtuozów swego instrumentu jak: Christopher Parkening (USA) czy Aniello Desiderio (Włochy).
Uczestniczył także w specjalnej prywatnej lekcji mistrzowskiej prowadzonej przez Pablo Zieglera- pianistę z kwintetu Astora Piazzolli, który grał z Piazzollą przez prawie 30 lat.

Występuje w kraju i za granicą grając recitale solowe, muzykę kameralną oraz z orkiestrą m.in. w USA, Niemczech, Francji, Anglii, Serbii, Austrii, Hiszpanii, Grecji, Szwajcarii, we Włoszech, na Łotwie i Ukrainie, w takich salach jak Filharmonia Narodowa w Warszawie, Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie, Klainhans Music Hall w Buffalo (USA), Lysenko Hall Filharmonii Narodowej Ukrainy w Kijowie, Raitt Recital Hall w Malibu (USA), Grossmunster w Zurichu, Aula UAM w Poznaniu, Zamek Królewski w Warszawie, Pałac Królewski w Wilanowie, Łazienki Królewskie w Warszawie, Sala Balowa Pałacu w Łańcucie, Dworek Chopina w Dusznikach, czy w Oratorium Marianum Uniwersytetu Wrocławskiego.

Występuje m.in. z „Academy of St Martin in the Fields”, Orkiestrą Kameralną Polskiego Radia „AMADEUS”, Philharmonia Quartet Berlin, Orkiestrą Kameralną Filharmonii Narodowej w Warszawie, Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Narodowej Ukrainy, Orkiestrą Kameralną „LEOPOLDINUM”, „Capellą Bydgostiensis” Toruńską Orkiestrą Symfoniczną oraz wieloma orkiestrami filharmonicznymi u boku wybitnych dyrygentów takich jak: Agnieszka Duczmal, Jose Maria Florencio, Wojciech Michniewski czy Massimiliano Caldi.

W 2002 roku został zaproszony przez czołowego polskiego pianistę Waldemara Malickiego do grania z nim Quinteto Tango Nuevo- zespole wzorowanym na kwintecie Astora Piazzolli.

W 2006 roku wystąpił z Orkiestrą Kameralną „Amadeus” na uroczystym koncercie jubileuszowym Agnieszki Duczmal w Auli UAM w Poznaniu.

Występował na wielu festiwalach m.in. Festiwal Muzyki Polskiej w Krakowie, „Muzyka w Starym Krakowie”, Letni Festiwal Filharmonii Narodowej, EuroArt Meeting we Wrocławiu, „Toruń- Muzyka i Architektura”, czy Festiwal Laureatów Konkursów Muzycznych w Bydgoszczy.

Współpracuje także z Polskim Wydawnictwem Muzycznym w Krakowie.

Występuje z wybitnymi muzykami sceny krajowej i międzynarodowej – Marcelo Nisinman (bandoneon), Daniel Stabrawa (skrzypce), Anna Maria Staśkiewicz (skrzypce), Iwona Hossa (sopran). Na stałe współpracuje z aranżerem i dyrygentem Bernardem Chmielarzem. Nagrywa także dla radia i telewizji. Zainspirował wielu kompozytorów do napisania nowych utworów na gitarę – m.in. cykl „Concerti Grossi” napisane dla niego przez Dmitria Varelasa.

W 2010 roku jego płyta zatytułowana „Viva Vivaldi” stała się „ALBUMEM ROKU” w kategorii „Muzyka dawna i barokowa” w plebiscycie Programu 3 Polskiego Radia „Nagrody Polskich Melomanów”. W 2011 roku abum nagrany wspólnie z Iwoną Hossą i wydany przez firmę Orfeus Music został nominowany do nagrody FRYDERYK 2011. W chwili obecnej ukazał się jego kolejny album nagrany w słynnem Abbey Road Studio z orkiestrą Academy of St Martin in the Fields pod dyrekcją Jose Maria Florencio któy został wydany przez firmę Orfeus Music. Nosi tytuł „Melodia Sentimental” i jest poświęcony w całości muzyce Heitora Villi-Lobosa.

Krzysztof Meisinger gra na gitarze zbudowanej przez Rogera Allana – „Hauser Model” i strunach Augustine.

Szalone Dni Muzyki
Copyright © 2013 La Folle Journée. All rights reserved.
realizacja estinet.pl

do góry